Télen nehezebb fogyni, Egészséges tartományban fogyni

Ebből a körből te sem maradhatsz ki!

Télen tényleg lehetetlen fogyni? A hideg hónapokban télen nehezebb fogyni állatok és az emberek is kigömbölyödnek, hiszen szükségünk van egy kis zsírrétegre ahhoz, hogy elviseljük a hideget.

télen nehezebb fogyni fogyokura feherjevel

Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy ebben az időszakban képtelenség életmódot váltani. Bár tavasztól valóban könnyebben dobjuk le magunkról a kilókathiszen végre süt a nap, van kedvünk a szabadban futni, sétálni, sportolni, életkedvünk is helyreáll, ez még nem jelenti azt, hogy télen keresztet kéne vetnünk az egészséges életmódra.

Fogyni kalóriaszámolás nélkül - 5 Tipp kezdőknek

Ugyanúgy szükségünk van vitamindús zöldségekre, gyümölcsökre, ahogy arra is, hogy a testsúlyunk ne lépje át a normális, számunkra egészséges kategóriát. Télen nehezebb fogyni télen is sétálni, mozogni, téli sportokat űzni, ezek hideg, havas időben is kitűnő szórakozást jelentenek. A mozgás mellett fontos a változatos és egészséges táplálkozás is.

Hogy ezen kívül mit tehetünk még a formás alakért, azt Nagy-Kerezsi Noémi dietetikus mondja el.

Télen nehezebb fogyni, emiatt Az öt ok, amiért a téli fogyás nehezebb, mint a nyár, számolt be a Times Times. Észrevette, hogy télen a fogyás nehezebb, mint nyáron? Ha ez az egész és több jellemzően őszi-téli tényező miatt van, amelyek valóban különbséget jelentenek.

Azóta egy magánegészségügyi intézetben dolgozom mint egészségügyi asszisztens, ezzel is tudásomat és ismereteimet fejlesztve. Szívesen adok emellett étrendi tanácsokat ismerőseimnek, illetve jelentek meg cikkeim is. Valóban így van, télen csak hízni lehet, fogyni nem?

Télen több a kísértés

Télen nehezebb fogyni, de ha elszántak vagyunk, és a rossz idő ellenére továbbra is megfelelően odafigyelünk étkezésünkre és a mozgásraakkor a hízás elkerülhető. Fotó: iStock.

télen nehezebb fogyni hay-féle elválasztó diéta

Szervezetünk biológiai ritmusa megváltozik, vitaminhiány alakulhat ki a nem megfelelő táplálkozás, illetve a kevés napsütés miatt. Ha szervezetünk védekezőképessége nem megfelelő, akkor hajlamosabbak lehetünk a betegségekre is. Mik a téli hízás okai?

télen nehezebb fogyni csobot adél fogyása

A napszakok rövidülése, illetve a napsütés hiánya miatti fáradtság, kedvtelenség érzése. Ilyenkor hajlamosabbak vagyunk több édességet enni, hogy boldogabbnak érezzük magunkat.

Nincs kedvünk elhagyni a házat

Mivel hamarabb sötétedik, illetve hidegebb van, a rendszeres mozgást is elhanyagoljuk. Télen inkább a zsírosabb, magas szénhidráttartalmú ételek fogyasztjuk szívesebben, ezzel is hozzájárulva a testsúly gyarapodásához.

Hormonálisan is történhet változás, mivel a kevés napsütés miatt D-vitamin-hiány alakulhat ki a szervezetünkben, ami a pajzsmirigy működését befolyásolhatja.

  • Télen nehezebb fogyni? Béres Alexandra elárulja - Harmóniavilág
  • A 10 legjobb étel, ha télen szeretnél fogyni Hidegben fogyjon többet, Fogyj télen is!
  • Heti étrend időseknek

Ezért is fontos a hideg hónapokban, hogy a C-vitamin mellett a D-vitamint is pótoljuk. Figyeljünk oda az ételek összetételére, kerüljük a zsírosat, a magasabb szénhidráttartalmú ételeket.

Hogy ezen kívül mit tehetünk még a formás alakért, azt Nagy-Kerezsi Noémi dietetikus mondja el. Azóta egy magánegészségügyi intézetben dolgozom mint egészségügyi asszisztens, ezzel is tudásomat és ismereteimet fejlesztve.

Naponta együnk friss zöldségeket vagy savanyúságokat, amelyek vitaminokat is tartalmaznak, ezáltal az immunrendszerünket erősítik. A karácsonyi ünnepek alatt próbáljunk mértékkel enni, és megválogatni az ételek hozzávalóit: például teljes kiőrlésű lisztet használjunk, inkább gyümölcsös édességeket válasszunk, és ételeinket zsírszegényen készítsük el, törekedjünk az egészséges táplálkozás alapelveinek betartására.

télen nehezebb fogyni étvágycsökkentő kapszula

Édességeket helyettesítsük gyümölccsel, gyümölcsös süteményekkel. Hetente alkalommal végezzünk valamilyen testmozgást, vagy ha ezt nem tudjuk megtenni, akkor a napi rutinunkba csempészhetünk plusz mozgást: lift helyett lépcsőzzünk, és ahova tudunk gyalog menjünk, ezáltal is mozgunk. Ha fogyókúrázni szeretnénk, kerüljük az egyoldalú táplálkozást preferáló diétákat.