Kapcsolódó cikkek

Étrend futóknak fogyáshoz

BLOG 5 táplálkozási mítosz, ami minden futót megtéveszt A kávé dehidratál?

Futni szeretnék, de fogyni is

A futónak több szénhidrát kell, mint fehérje? Minden futáshoz kell gél és elektrolitos ital?

gyógyszer amitől fogyni lehet

Ha csak rövidet futsz, 1 óránál kevesebbet, akkor nincs rájuk szükséged, mert a normál táplálkozás során könnyen fel tudod úgy tölteni a szervezeted glikogénraktárait, hogy erre az időtartamra elegendő energiád legyen.

Ha hosszabb futást tervezel, akkor érdemes használnod ilyen termékeket, és versenyzéshez is nagyon hasznosak a könnyű fogyaszthatóság miatt.

A helyes táplálkozás alapjai hosszútávfutóknak

Mítosz: Az alacsony zsírtartalmú étrend jobb a futók számára A zsírok étrend futóknak fogyáshoz fontos részét képezik, és ez különösen igaz a futókra is. A zsírok kulcsfontosságú energiaforrások, és alapvető fontosságúak a hormontermelés, az idegrendszeri működés és az izomregeneráció szempontjából. Nem kell tehát megvonni magadtól a zsírokat, de nem mindegy, hogy milyen zsírokat fogyasztasz.

fogyás segítő

A feldolgozott és sült ételekből származó zsírok mennyiségét érdemes minimálisra csökkenteni a táplálkozásodban, helyettük a telítetlen és többszörösen telítetlen zsírsavakat érdemes fogyasztani — ezeket például az olajos halakból, az olívaolaj, a diófélékből és az avokádóból viheted be.

Mítosz: A kávé dehidratál Ha verseny előtt kávézolakkor kiszáradsz?

Nem igaz! Tanulmányok azt állapították meg, hogy ha legfeljebb mg koffeint kb.

legjobb házi fogyókúra

Ám ha ennél több kávét iszol, az már valóban vízhajtó hatású lehet. A koffein előnyeit viszont jól tudod használni futás közben: növeli a kitartást, éberséget, csökkenti a teljesítényromlást, és segít a zsírégetésben is.

étrendek elemzése

Mítosz: A futás nagyon jól fogyaszt A futás valóban segíthet a fogyásbanha valaki kezdőként áll neki ennek a sportnak, és előtte nem, vagy alig sportolt.

Ekkor a futás valóban extra kalóriafogyasztáshoz vezet. Ám nem szabad túlbecsülni a mozgás által elégetett kalóriamennyiséget — még a legjobb futóórák is egy kicsit fölélőnek az elégetett kalória mennyiségének megbecslésében. Ha a futást szeretnéd segítségül hívni a fogyáshoz, akkor figyelj a szervezeted kalóriafelhasználására és a kalóriabeviteledre is: étrend futóknak fogyáshoz enyhe kalóriadeficited van, akkor fogyni fogsz. De vigyázz, ne vigyél be kevesebb kalóriát, mint amennyi a szervezeted alapanyagcseréjéhez szükséges.

fogyokuras vacsora tippek

Táplálkozz egészségesen, kiegyensúlyozottan, fogyassz megfelelő mennyiségben szénhidrátot, fehérjét és zsírokat is, hogy a szervezeted semmiben sem szenvedjen hiányt, és jól tudjon működni — ez a sportban is segít majd. Mítosz: A szénhidrát és fehérje a tökéletes futótápanyag A szénhidrátfeltöltésről és az edzés utáni visszatöltésről mindenkinek van valamennyi információja: ezek miatt gondolhatják azt, hogy ezeken kívül semmi másra nincs szüksége a szervezetnek.

A 9 legjobb teljesítményjavító táplálék futóknak

De ezeken kívül a harmadik makrotápanyagra, zsírra is szükség van lásd fentebbgarantált fogyás a mikrotápanyagok beviteléről sem szabad megfeledkezni. A vitaminok, ásványi anyagok, antioxidánsok fontosak az egészségmegőrzés szempontjából, a sejtkárosodást segítenek elkerülni.

Fogyassz rendszeresen színes gyümölcsöket és zöldségeket, hogy biztosíthasd a sejtjeid védelmét.