Mi a Ketogén diéta lényege?

Zsír alapú diéta

Írta: Váczy Anikó Ez a 10 napos karcsúsító diéta bevásárlólista garantáltan könnyebbé zsír alapú diéta az életed.

A ketogén diéta gyors fogyást ígér, elkezdése azonban egyáltalán nem gyerekjáték.

  • Semmi szénhidrát és sok zsír — Hogy működik a ketogén diéta?
  • 12 tuti étel, amelyekkel könnyedén betartható a ketogén diéta | Well&fit
  • Tabletta fogyáshoz
  • Ketodex fogyókúra
  • Még több termék Mit kell enni a ketogén diéta során?
  • Hatályos:
  • 20 kilót is fogyhatsz a ketogén diétával nyárig - Fogyókúra | Femina
  • Olvasási idő perc Ki ne álmodna olyan diétáról, ahol a puffasztott rizskorong típusú száraz fájdalmak helyett az asztalra kerülhet egy kis tepertő, kolbász és a kedvenc sajtunkról sem kell lemondanunk?

Ugyanis az egész konyhai készleted át kell reformálni, kiszelektálva azokat a dolgokat, amelyeket a diéta tiltólistára tesz, beleértve az olyan gyorsan zsír alapú diéta könnyen elkészíthető ételeket is, mint a zacskós rizs vagy a mirelit sült krumpli. Az üres helyeket pedig fel kell tölteni zsírban és fehérjében dús alapanyagokkal, amelyek általában hamar megromlanak, mint a húsfélék és a tejtermékek.

Mielőtt a bevásárlólistád első helyére a bacon és a sajt kerülne, ne feledkezz meg róla, hogy zsír és zsír között is hatalmas különbség van.

Még több termék Semleges zsírok A szaturált zsírok szobahőmérsékleten szilárdak, és leggyakrabban állati eredetűek. Előfordulnak a vörös húsokban, a tejben, de a kókuszzsír is közéjük tartozik. Telítettségük abból származik, hogy szénatomjaikat annyi hidrogén veszi körül, hogy többet már nem tudnának megkötni. Az AHA azt javasolja, hogy a kókuszolajat is csak limitáltan fogyaszd. Fontos azonban, hogy a hosszú láncokból álló zsírhoz képest a kókuszolaj közepes láncokból áll.

A telített zsírok helyett részesítsd inkább előnyben a telítetleneket, amilyen a hal és az avokádó is. Mivel az étrend a zsírok megemelt bevitelén alapszik, kiemelten fontos, hogy ezekből kizárólag egészségeset válassz.

Az alapjaid legyenek tehát a telítetlen zsírok és a fehérjék, ám a ketogén diéta képlete korántsem ilyen egyszerű, hiszen számos étel fogyasztását tiltja. Milyen jó lenne, ha létrehoztak volna kifejezetten ketogén sorokat a szupermarketekben, igaz?

Ez a diéta nagyon zsír!

Az alábbi lista segítségével azonban enélkül is garantáltan sokkal könnyebben boldogulsz majd a közértekben. Alacsony szénhidráttartalmú zöldségek Általános tévhit, hogy minden zöldség fogyasztása belefér a ketogén diétába.

zsír alapú diéta

Léteznek ugyanis olyan zöldségek, mint például a krumpli is, amelyeket magas szénhidráttartalmúk miatt mellőznöd kell. Az olyan ch szegény tápanyagbombák, mint a brokkoli, a karfiol, a spenót, a zeller, az uborka, a padlizsán és a spárga azonban bátran fogyaszthatók.

Keress receptre vagy hozzávalóra

Sőt, ha krémes smoothie-ra vágysz, a banánt is pótolhatod karfiollal, bármilyen különösen is hangzik elsőre. Saláták Az előmosott zöld saláták gyors és egészséges fogások fő alapanyagai. Egy maroknyi zöld tojással, csirkével vagy épp hallal szinte minden diéta nagy kedvence, hiszen tele van olyan tápanyagokkal, mint a C-vitamin, a folsav, a magnézium, de rostban, és a hozzáadott feltétnek köszönhetően, fehérjében is bővelkedik, ugyanakkor alig tartalmaz kalóriát.

zsír alapú diéta

Avokádó Az avokádó a ketogénezők egyik nagy kedvence, hiszen tele van értékes tápanyagokkal és egészséges zsírokkal. Viszonylag magas a kalóriatartalma, ám egy harmad finomság is kiválóan telít és szinte minden étkezést képes feldobni.

Bogyós gyümölcsök A ketogén diéta egyik legfájóbb pontja, fogyási titkok a gyümölcsöket is ki kell iktatnod az étrendedből. Nem úgy a bogyós gyümiket, amelyeket alacsony szénhidráttartalmúk miatt továbbra is bátran fogyaszthatsz.

Fagyasztott változataiknak köszönhetően ráadásul egész évben élvezheted az eper, a málna és az áfonya mennyei ízét.

zsír alapú diéta

Legelőn tartott marha és organikus csirke Ha hús, akkor egyértelműen a legelőn tartott marhára vagy az organikus csirkére essen a választásod, hiszen ezek nem tartalmaznak nitrátokat, tartósítószereket és teljesen GMO-mentesek. Tonhal és lazac A marha és a csirke mellett a legjobb fehérjeforrás a tonhal és a lazac.

Az egyik legveszélyesebb diéta: a "ketózás" dietetikus szemmel

Emellett bővelkednek Omega-3 zsírsavak ban, ezáltal gondoskodva a szív- és érrendszered egészségéről is, ami egy hosszabb ketogén diéta alatt kiemelten fontos. Párolva, grillezve salátával vagy brokkolival fogyasztva tökéletes ebéd vagy vacsora. Görög joghurt Jó hír, hogy a krémes görög joghurt adagonkénti 5 g-os szénhidráttartalmával még pont belefér a ketogén diétába.

zsír alapú diéta

Arra azonban nagyon figyelj, hogy kizárólag natúr, cukor hozzáadása nélkül készült terméket vásárolj, hiszen ezek jelentősen képesek növelni a ch tartalmát.

Tojás Hogy mit egyél reggelire ketogén diéta alatt, hogy délig laktasson, ugyanakkor ne legyen benne semmilyen pékáru vagy müzli? A legjobb választás az Omegaban, D-vitaminban és fehérjében gazdag tojás.

  • Az egyik legveszélyesebb diéta: a "ketózás" dietetikus szemmel Travelo
  • Tényleg lehet zsírral fogyni? Tudományosan alátámasztott érvek következnek - Fogyókúra | Femina
  • Fogyókúra 9
  • 10 kg fogyás diéta
  • Gyakorlati tanácsok a ketogén terápiához A gyakorlatban a nyersanyagajánlást úgy kell elképzelni, mint egy fordított táplálkozási piramist.
  • В этот вечер Пьер был очень задумчив.
  • 7 napos ketogén diéta mintaétrend
  • В детском доме у меня была подружка, которая мечтала попасть на необитаемый остров с одним известным французским актером (помнишь Марселя Дюбуа?).

Növényi tejek A cukor hozzáadása nélkül készült kókusz- és mandulatej nagyszerű választás, hiszen alig van benne szénhidrát, ugyanakkor adagjában több, mint zsír alapú diéta g zsír található. Alaposan nézd azonban meg a címkét vásárlás előtt, hiszen a legtöbb termék sajnos tömve van cukorral, illetve egészségre káros adalékanyagokkal.

7 napos ketogén diéta mintaétrend

Chia mag Az aprócska mag nem hiába lett szuperélelmiszerkalóriatartalma jelentősen alacsony, ugyanakkor tele van tápanyagokkal. Rengeteg vitamint, ásványi anyagot és rostot tartalmaz, de alig van benne szénhidrát. Omega-3 és és Omega-6 zsírsavjaival pedig egyértelműen a ketogén diéta egyik kedvenc élelmiszere.

zsír alapú diéta

Pisztácia A pisztácia nagyszerű mono- és politelítetlen zsírforrás, ráadásul növényi fehérjéje és értékes rostjai remekül telítenek. Egy kis tenyérnyi adag kiváló tízóraira vagy uzsonnára, amikor ketogénezel. Olíva- és kókuszolaj A ketogén diéta a zsírokról szól, így a zsiradék talán a legegyszerűbb tétel a bevásárlólistán.