ciklusharmonizáló diéta nőknek menstruációs ciklusukhoz | Hormonharmónia

Női hormon diéta, Tartalomjegyzék

Írta: K G Majd kicsattansz az örömtől, néha viszont rád ragad a búskomorság? Ha a súlyod is ugyanolyan sebességgel változik, mint a kedved, mindenképpen fogyaszd többször ezt az öt kulcsfontosságú élelmiszert! A hormonok az egész életünkre hatással vannak: képesek pattanásokat és emlőfeszülés okozni, ahogyan a súlygyarapodást, a fogyást és a ragyogó bőrt is nekik köszönhetjük. Ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozd ki magadból, próbálj meg figyelni az étkezésedre és fogyassz minél többször ezekből a hormonoptimalizáló élelmiszerekből. Szója Izoflavonoidjai az első számú női nemi hormonhoz, az ösztrogén hez hasonlóan hasznosulnak a szervezetben — ezt azt jelenti, hogy a szója segíthet a menstruációs ciklusnormalizálásban, valamint a fájdalmas menstruációs hasfájások és a vaginaszárazság enyhítésében.

Nem működik a diétád? Rendszeresen mozogsz, de mégsem érzed jól magad a bőrödben? Ha a szokásaidtól eltérő étrendet és testmozgást tervezel azért, hogy fogyj, vagy egyszerűen csak hogy egészségesebbnek érezd magad és kevésbé sújtsanak le rád a menstruációs ciklussal összefüggő problémák, akkor máris gratulálok, mert az ösztöneid figyelemre méltóan jól működnek!

Az, hogy jobban érezd magad a bőrödben, és hogy az ideális súlyodat elérhesd bizony mind az ételen, a mozgáson és az életmódodon múlik. Ám — saját hibádon kívül — lehet, hogy ez eddig nem ment túl jól… Most segítek neked rálátni, miért!

Ez azért van, mert az étrend és a fitneszipar jó értelemben vett ún.

További cikkeink a témában

Az ajánlások mögött végzett kutatások nagy része férfiakra irányul, és a nők egyedülálló biokémiai szükségleteivel ezek a férfiközpontú kutatások nem foglalkoznak. Ugyanakkor a nők a wellness iparági termékek és trendek legnagyobb fogyasztói és célcsoportjai.

női hormon diéta

De mivel a legtöbb kutatásban férfiak a tesztalanyok, és mivel a nők teste másképp működik — és mivel ezekről a különbségekről az egészségügyben a legtöbb szakértő ritkán beszél itt vagyok, hogy megváltoztassam! Ez egy ördögi kör, ami megmagyarázhatatlanul sok egészséget aláásó stresszt és fájdalmat női hormon diéta, energiát és pénzt emészt fel.

Konzultációk

És amikor az információk tengerében női hormon diéta, no hát az lehet a májtisztítás fogyás érzés, hiszen már valamilyen szinten tudod, hogy ezek a stratégiák nem működnek. De olyan általánosan alkalmazható módon vannak tálalva, hogy amikor nem működnek az esetedben, úgy érezheted, hogy ez a te hibádból van így. Majd ott maradsz azzal a tipikus mentális képzettel, ami kb.

Nőkként biokémiailag különbözünk a férfiaktól.

Rendelések:

Amikor magunkévá tudunk tenni olyan megközelítéseket, melyek figyelembe veszik a nők egyedülálló biológiai jellegzetességeit — és amikor le tudunk állnia a férfiakkal való versengéssel az egészség terén — elkezdhetünk eredményeket látni. Az egyedülálló női biokémia biohackelésének kulcsa az, hogy megértsük a menstruációs ciklus változásait, hogy az étel és a testmozgás megfeleljen a természetes hormonális ingadozásoknak.

Tudj meg mindent a PCOS-ről dr. Kelemen Csaba endokrinológus-nőgyógyásztól!

Amikor harmonizálod a ciklusod, könnyebb menstruációkat, kevesebb PMS-t, kevesebb puffadást, tisztább bőrt, a testsúlyod normalizálódását és a test-összetételed javulását fogod élvezni. Elismerve a hormonális valóságot, végül képes leszel arra, hogy a legjobban nézz ki és hogy nagyon jól érezd magad. A Ciklusharmonizálás tudománya A menstruációs ciklus minden hetében a szervezetnek különböző mikrotápanyag-szükséglete van, mivel a petefészkek és női hormon diéta méh különböző feladatokat végeznek a ciklus egyes szakaszaiban.

női hormon diéta

Ha belegondolsz, van értelme: a tested nem minden nap ugyanaz, így az étrended sem lehet az! Ez nem csak spekuláció!

Ösztrogén[ szerkesztés ] Az ösztrogén, vagy magyarosabb nevén a tüszőhormonszteroid vegyületek kombinációja. Szintje a férfi, illetve női szervezetben megemelkedettde különösen óta. Az emelkedés egy részéért a fogamzásgátló tabletták elterjedése felelős, melyek használatakor a vizelet és széklet segítségével némi ösztrogén is távozik a szervezetből. A tesztoszteronhormon relatív csökkenése a férfiak szervezetében a férfiak nőiesebb vonásait erősíti, illetve csökkenti az izomzat fejlődését, így az antiösztrogén-diéta különös népszerűségnek örvend a testépítők körében. Az antiösztrogén-diéta összetétele és lépései[ szerkesztés ] Egy antiösztrogén-diéta fő célja az emberi test belső szervei, különösen a máj és vesék méregtelenítése.

A kutatások is azt mutatják, hogy ingadozó hormonjaink befolyásolják tápanyagszintünket — és viszont: tápanyagszintjeink befolyásolják hormonjainkat a kutatás azt is mutatja, hogy a mikrotápanyag hiányosságok szerepet játszanak a PMS tüneteinek súlyosságában. Ez 4 hetes diéta étrend jelenti, hogy ciklusunk különböző időpontjaiban különböző mikrotápanyag-szükségleteink vannak. Ez a gyönyörű kép is a ciklus szakaszainak változó minőségeit jeleníti meg szimbólikusan.

Étrend - Harmóniabolt - Hormonharmónia webshopja

A manapság oly népszerű táplálkozási trendek vagy diéták — a ketogén diétától, a gabonamentesen át a nyers vegán étrendig — ugyanolyan étkezést követelnek meg minden nap, figyelmen kívül hagyva a mikroelemek és ritmikusan és folyamatosan ingadozó hormonjaink természetes kölcsönhatását.

Ehhez még az is hozzájön, hogy sok táplálkozási és testsúly csökkentő protokoll hangsúlyozza a kalória-korlátozást, ami még egy további problémát okoz.

női hormon diéta

A kalóriakorlátozást ugyanis már összefüggésbe hozták a pajzsmirigyhormon-egyensúlytalanságokkal, ami lassú anyagcserét, hajhullást, száraz bőrt, fáradtságot és szó szerint ködös agyat okozhat.

A kalóriák korlátozása továbbá megnöveli a kortizol termelést a kortizol a szervezet egyik stresszhormonjaés a magas kortizol a súlygyarapodás ismert tényezője.

Antiösztrogén-diéta – Wikipédia

Nekünk, nőknek, bizonyos élelmiszereket kell elfogyasztanunk a hormonjaink előállításához. Az egészséges zsírok különösen fontosak, mivel az ösztrogén és a progeszteron koleszterinből készül. Elegendő koleszterinszint nélkül nem tudjuk elegendő mennyiségben előállítani e hormonokat az egészséges menstruációs ciklus fenntartására, nem is beszélve a termékenység támogatásáról. Szükségünk van bizonyos élelmiszerek fogyasztására ezért is, hogy segítsük a felhasznált hormonok lebontását és kiürülését a testünkből és hogy ne álljon be az ösztrogén-dominancia.

Navigációs menü

Bizonyos ételek támogatják a májat a felesleges hormonok ártalmatlanításában, és segíti a baktériumok bizonyos csoportját a bél mikrobiomban, az úgynevezett estrobolom csoportot, hogy az ösztrogén túlsúlyt kezelje.

Mire számíthatsz, ha harmonizálod a ciklusodat?

női hormon diéta

A Ciklusharmonizáló étrend lényege az, hogy figyelembe vesszük azt a tényt, hogy bizonyos kulcsfontosságú élelmiszerek a ciklusod meghatározott, kritikus időpontjaiban segítsék az ösztrogén felesleg lebontását, és így járuljanak hozzá az ösztrogén és a progeszteron egyensúlyának megőrzéséhez.

Ha pedig ez megtörténik, kitisztul a bőröd, kevésbé lesz PMS-ed, illetve nem is lesz, nem lesz többé menstruáció alatt fejfájásod, és kevésbé fogsz felpuffadni a menstruáció előtti napokban. A termékenységed, a szexuális vágyad, az energiaszinted, a vitalitásod és a hangulatod javulni fog.

női hormon diéta

Az étrend szinkronizálásának másik előnye az, hogy mivel minden héten megváltoztatod a tányérodra kerülő ételeket, megszabadulhatsz bizonyos ételekhez kötődő ragaszkodásodtól. Így az étrended nemcsak változatosabb és kielégítőbb lesz, hanem hosszú távon is fenntarthatóbb. A Ciklusharmonizáló módszer maga a Ciklusharmonizáló étrendnél messzemenően több: nemcsak az ételeidet, hanem a mozgásodat és a különféle tevékenységeidet is megtanítom a módszer segítségével neked a ciklusodhoz igazítani.

Kapcsolódó cikkek

Így nem fordítva fogod megülni a lovat és például nem akkor akarsz kikényszeríteni magadból egy új ötletet a munkádban vagy az otthoni projektjeidbenamikor a hormonjaid állása arra alkalmatlan, hanem megtanulod, a ciklusod melyik időszaka a legideálisabb rá és arra tudod majd időzíteni ezt a tevékenységet. Vagy megtanulsz csendesebb tevékenységeket végezni a ciklusodnak abban az időszakában, amikor az energiaszinted úgyis csökken és nem erőlteted azokban a napokban a kimerítőbb mozgást vagy a hajtást a munkában.

Valamelyiket követed vagy egy másik étrenddel próbálkozol éppen? Bizonyára vannak sikerélményeid, de valami mégsem az igazi…Itt olvashatod el, a cikk második részében, miért nem ideálisak ezek az étrendek neked.

női hormon diéta

A kiegyensúlyozott nőkért szeretettel.