MINTAÉTREND IR-ESEKNEK ÉS CUKORBETEGEKNEK

Ir heti etrend

ir heti etrend

Ha inzulinrezisztenciával vagy cukorbetegséggel küzdesz, ez az étrend ideális számodra. Fontos alapelvek: Reggel, délelőtt max.

ir heti etrend

Használj helyette cukrozatlan növényi tejhelyettesítőt! De vigyázz: a zab- és rizstejet kerüld, nagyon magas a CH-tartalma! Reggel, délelőtt és az esti órákban kerüld a gyümölcs, gyümölcskészítmények pl.

ir heti etrend

Ha reggelire készítesz kását, 6 evőkanálnyi zabpehelyből vagy egyéb gabonából készítsd! Ha kisétkezésre, akkor 3-ból.

ir heti etrend

Burgonya fogyasztása vacsorára már nem javasolt! A hőkezelés jelentősen növeli a szénhidrátok felszívódásának sebességét!

ir heti etrend

Nagyobb túlsúly esetén vacsorából heti 3× elhagyhatod az összetett típusú szénhidrátot tartalmazó köreteket, vagyis a kenyérféléket, a tésztát vagy a gabonákat rizs, bulgur, köles stb. Igyekezz minden étkezéshez valamilyen formában nyers, főtt, párolt, sült, grillezett zöldséget enni!

ir heti etrend

A bennük található rostok lassítják a szénhidrátok felszívódását, és hosszabb ideig tartó jóllakottságot kölcsönöznek! Bár a magasabb zsírtartalom ir heti etrend lassítja a szénhidrátok felszívódását, kalóriabevitel szempontjából nem a legjobb megoldás, ha zsírdús a menüd. Jó, ha tudod: a zsír dupla annyi kalóriát tartalmaz, mint a szénhidrát!

SZÉNHIDRÁTOK - Egészséges táplálkozás nem csak cukorbetegeknek és inzulinrezisztenseknek