Rostban gazdag ételek előnyei:

Rostban gazdag diéta. Fogyj könnyedén rostban gazdag ételekkel!

Tartalom

    rostban gazdag diéta

    A rostot a szervezetünk nem képes megemészteni. Magyarországon a Bíró és Munkatársai által ben végzett reprezentatív felmérés szerint az átlagos rostbevitel férfiak esetében napi 27 gramm, míg a rostban gazdag diéta esetében napi 25 gramm.

    Írta: Elek Dóra Tudd meg, melyik ételben mennyi rost van! Egy kutatás során egy éven keresztül figyelemmel kísérték néhány ember diétáját. Azok, akik növelték a rostbeviteltévi 2,1 kilogrammot vesztettek testsúlyukból. Nemcsak a testsúlyuk csökkent az illetőknek, de a vérnyomásuk is mérséklődött, és az inzulinrezisztenciájuk is tünetmentessé vált. Azt figyelték meg a kutatók, hogy egyetlen változtatás az egészségesebb élet felé egy sor változást indított el, melynek során egészségesebbek és fittebbek lettek az megfigyelt alanyok.

    A rostban gazdag diéta két fő alapelve: Élelmi rostok bevitelének emelése növelni kell a gabonafélék fogyasztását több zöldség, gyümölcs és főzelékféle olajos magvak és szárazhüvelyesek alkalmankénti fogyasztása Bőséges folyadék bevitel napi 3l víz, ásványvíz, gyümölcs- és zöldséglé 6.

    Magas rosttartalmú gyümölcsök: málna 9,1 grammribizli 7,8 grammkörte 6,2 grammszilva 5,7 grammszőlő 5,4 grammrebarbara 4,4 grammmeggy 4,2 gramm Magas rosttartalmú zöldségek: kukorica 8,8 grammzöldborsó 7 grammpetrezselyem gyökér 7,73 grammzeller 5,4 grammsóska 5 gramm Magas rosttartalmú gabonafélék: búzakorpa 43 grammzabkorpa 90 napos diéta grammhajdina, köles, teljes kiőrlésű lisztek, lenmag, szezámmag, barnarizs, zab, burgonya 4.

    rostban gazdag diéta

    A rostoknak két fajtájuk van: Vízben oldódó rostok pektin, hemicellulóz egy része Vízben nem oldódó rostok cellulóz, hemicellulóz, lignin 2. A rostok létfontosságú szerepet töltenek be az emésztésbe.

    rostban gazdag diéta

    Egy felnőtt ember napi rostszükséglete gramm. Forrás: Rigó János: Dietetika.

    rostban gazdag diéta